A 2016-os esztendő első 9 hónapjában, hozzávetőlegesen 128.000 kínai turista látogatta meg hazánkat, ez az előző évhez képest igen jelentős, 30%-os emelkedést mutat. Elmondható, hogy az utóbbi években folyamatosan és erőteljesen növekedett a hazánkba látogató kínai turisták száma, egyre népszerűbb célország vagyunk.

A kölcsönös turistaforgalmat nagyban megkönnyíti a 2015. május 1-jével újraindított Peking-Budapest közvetlen járat. Az Air China gépei heti három alkalommal, az odaúton egy rövid minszki megállóval repülik a két főváros közötti távot. A már eddig is nagyarányú fejlődés vélhetően újabb lendületet kap, hiszen az utaztatók legnagyobb problémája a közvetlen légijárat hiánya volt. A most megindult szolgáltatás reményeink szerint a turistautak mellett a céges kapcsolatokat is hatékonyan szolgálja majd.

A kínai turisták elsősorban a tengerparti nagyvárosokból kerülnek ki, amelyek Kína legfejlettebb területeinek számítanak. A külföldi utazáshoz most kezdenek felzárkózni a kissé nyugatabbra fekvő területek, az ún. „másodvonalbeli városok”. Az utazó réteget elsősorban a jómódú fiatal vállalkozók és értelmiségiek adják – az utóbbiak között egyre többen vannak a külföldön tanult fiatal munkavállalók. A kínai közönség körében rendkívül népszerű a külföldre utazás, melynek elsődleges célja az információszerzés, saját országuk erőviszonyainak felbecslése a világ többi országával összehasonlításban. Ezért első kiútjaik alkalmával jellemzően azokat a helyeket látogatják, amelyek versenytársaknak vagy márkaneveknek minősülnek. Előnyt élvez tehát az Egyesült Államok, Ausztrália és Nyugat-Európa, a városok közül például Párizs, Róma vagy London. Aki azonban már járt ezeken a helyeken, szívesen indul útnak, hogy kevésbé ismert kultúrákat fedezzen fel. Ilyen a közép-kelet-európai régió is, amely egyre népszerűbb.

A kínai turisták külföldön sem szeretnek elszakadni az otthon megszokott dolgoktól: igénylik a kínai ételeket, a kínai feliratokat és kínai tévécsatornákat. Igénylik a vásárlási lehetőséget, ilyenkor elsősorban a világmárkákat keresik. Egyelőre a csomagtúrák a legkelendőbbek, amelyek során több országot is megtekint a látogató, adott esetben igen gyors tempóban. Ezeken kívül azonban kezd megjelenni az igény a mélyebb ismeretet adó tematikus utak iránt is, akár csoportos akár egyéni szervezésben.

A turizmus egy sajátos szektora az üzleti turizmus, amely konferencia részvételt, incentív utakat, nemzetközi kiállításokat foglal magában. Ázsiában az üzleti turizmus központja Szingapúr, amely könnyen megközelíthető, és rendkívül jó infrastrukturális adottságokkal rendelkezik. Ugyanakkor a kínai üzleti turizmus számára hazánk is vonzó lehetőség, hiszen pl. wellness-hoteleink egyedülálló konferencialehetőségeket kínálnak.